Aan het werk!

De Boreas is een geweldig toegeruste "Visservlet" uit 1963, die tusen 2000 en 2004 volledig is herbouwd en gemoderniseerd. Een caterpillar met 223KW en straalbuis zorgt voor de aandrijving. Met de Boreas zijn wij vooral actief in het baggerwerk, wij transporteren dan bakken tussen de laad- en losplaats en verzorgen daar waar gewenst het transport van kraanpontons, materieel en personeel. Omdat wij aan boord blijven kunnen wij ook toezicht houden op de werkplek. De Boreas beschikt over volledige verblijfs accomodatie met douche en twee/drie slaapplaatsen. In de ruime stuurhut kan ook administratief directiewerk worden verricht. De boot beschikt over 11 KVA 220/380v stroomvoorziening, pompen, gereedschap, electrische koppellieren en handkoppellieren. De diepgang kan tussen de 1.6m en 1.3m varieren. De afmetingen zijn: 13.2 X 3.95 X 4.2 (met stuurhutje) of 2.5m (zonder stuurhutje) De boot beschikt over een Communitair certificaat voor de zone's 2,3 en 4 voor zowel slepen als duwen (700 ton en max 84m.)
Door de geringe afmetingen van de Boreas is hij uitermate geschikt voor waterwerkzaamheden zoals baggeren, beschoeiing bouw en transport van materieel. Wij zijn de laatste jaren dan ook bijna continue aan het werk in Belgiƫ. Op de Sampbre, de Moervaart, het kanaal van Schoten, het kanaal van Spiere en de Leuvense vaart zijn wij veel gezien.
aannemers willen een betrouwbare boot met betrouwbaar personeel. Wij kunnen dat bieden, alle onderhoudswerzaamheden aan onze schepen voeren we zelf uit. Nagenoeg alle vervangingsonderdelen zijn aan boord met uiteraard het benodigde gereedschap. daarbij kunnen we vaak (nood)reparaties verrichten aan materieel van de aannemer of collega's omdat we kunnen lassen, kunnen duiken en beschikken over een creatieve probleemoplossende geest. Wij zijn altijd met een vaste bemanning aan boord waardoor we het werk en de boot kennen. Voor de aannemer blijkt het veel te schelen dat we ook 's avonds door kunnen werken, niet naar huis gaan, niet in de file staan of al vanaf 12:00 uur bezig zijn om uit te vogelen hoe we weer bij onze auto uitkomen aan het einde van de dag! En wij zitten graag in het buitenland, spreken Duits, Engels en genoeg Frans om ons goed te redden